Data: czwartek, 13 Sierpień 2015 autor: Redakcja
W minionym tygodniu doszło do spotkania w Urzędzie Dzielnicy Ursynów w celu wyjaśnienia wątpliwości związanych z negatywną weryfikacją projektu toru żużlowego, zlokalizowanego w bezpośrednim sąsiedztwie lotniska, złożonego w ramach tegorocznego budżetu partycypacyjnego. W czasie spotkania zastępca burmistrza dzielnicy, Łukasz Ciołko podkreślał, że protesty mieszkańców nie były powodem odrzucenia projektu.
Celem spotkania było wyjaśnienie wątpliwości i kontrowersji związanych z negatywną weryfikacją projektu ze względu na zwiększającą się liczbę artykułów prasowych. Wnioskodawca, Wojciech Jankowski, przedstawił swoje uwagi oraz spostrzeżenia związane nie tylko z procedurami, ale także zachowaniami urzędników. ? Zostałem przeproszony za sposób, w jaki zostałem potraktowany. Zastępca burmistrza poinformował, że osoba, która do tej pory pełniła funkcję koordynatora budżetu partycypacyjnego w dzielnicy, nie będzie już sprawowała swojej funkcji. Co więcej, zmianie ma ulec nieprawdziwy wpis na oficjalnej stronie internetowej urzędu miasta informujący, że w przedstawionej formie zaakceptowałem negatywne odrzucenie projektu, co tak naprawdę nigdy nie miało miejsca. Z drugiej strony poinformowano mnie również, że w opinii obecnego zarządu dzielnicy, dopuszczenie do głosowania projektu toru żużlowego przez poprzedni zarząd kierowany przez Piotra Guziała w ubiegłym roku było błędem formalnym ? mówi Wojciech Jankowski, wiceprezes Warszawskiego Towarzystwa Speedwaya.
Zastępca burmistrza podkreślił, że powodem negatywnej weryfikacji nie były pojawiające się głosy o potencjalnym hałasie, a brak odpowiedniej drogi dojazdowej do działki oraz zbyt długi czas na realizację projektu. ? Wobec przedstawianych argumentów poprosiłem o faktyczne sprawdzenie statusu istniejącej drogi z płyt betonowych. Obecnie Urząd Dzielnicy nie potrafi wytłumaczyć, w jaki sposób ta droga powstała oraz jaki jest jej status, mimo że znajduje się dokładnie w miejscu zgodnym ze wskazaniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Jeśli chodzi o hałas, przywołałem wypowiedzi medialne z lokalnej prasy burmistrza Kempy, który wyraźnie i jednoznacznie podzielał obawy, w mojej opinii nielicznej, grupy mieszkańców, związane z hałasem generowanym przez motocykle. Zapewniono mnie, że te głosy nie miały znaczenia dla negatywnej weryfikacji projektu. Pozostaje mieć nadzieję, że rzeczywiście tak było ? dodaje Wojciech Jankowski.
Na spotkaniu poruszano również tematy regulaminu budżetu oraz nierównego traktowania projektodawców. - Na spotkaniu byłem tylko przedstawicielem ponad 3 tysięcy osób, które potencjalnie mogły zagłosować na ten projekt, a nawet nie dano im wyrazić swojego zdania w tym roku. Także ursynowskiej młodzieży, która chciała zagospodarować środek toru na plac do stuntu. W związku z tym wystąpiłem do Urzędu Dzielnicy z prośbą o udzielenie informacji na temat możliwości długoterminowej dzierżawy omawianej działki, pomijając jako źródło finansowania budżet partycypacyjny. Mam nadzieję, że urząd wyrazi pozwolenie na dzierżawę działki oraz przedstawi warunki ? zakończył Wojciech Jankowski.
Wszyscy obecni na spotkaniu urzędnicy z poszczególnych wydziałów zostali ponownie zaproszeni na zawody żużlowe ? tym razem turniej o Indywidualne Mistrzostwo Nice Polskiej Ligi Żużlowej o Koronę Bolesława Chrobrego w Gnieźnie oraz finał Indywidualnych Mistrzostw Europy w Ostrowie Wielkopolskim, aby przekonać się, jak naprawdę na żywo wyglądają zawody żużlowe.
Podobne artykuły:
Tagi: budżet partycypacyjny, Jankowski, Ursynów, WTS
Kategoria: WTS | Komentarze (0)